Grilstad

Spekesnacks

Sponsorvignetter og snutter til sosiale medier for en ny snackskategori i Norge
Hvordan fortelle at det har kommet en helt ny type snacks på det norske markedet?

OPPDRAG

Grilstad ville etablere spekesnacks som ny norsk snackskategori

Spekesnacks var ikke etablert som en egen kategori i Norge, mens den i Sverige utgjør den omtrent 60 milliarder kroner i året. Grilstad ga oss oppdraget med å utvikle et kommunikasjonskonsept for å lansere kategorien i Norge. Flinke folk på Grilstad-fabrikken utviklet tre typer spekesnacks under merkenavnet Kompis som passet norske ganer: Original, Sicilia og Vabanossy. Målgruppen var alle snack-elskere som ikke før kjente til spekesnacks.

For å introdusere de velsmakende produktnyhetene lagde vi effektive snutter til sosiale medier og sponsorvignetter. Filmene etablerer en positiv atmosfære, hvor Kompis nytes i sosiale sammenhenger eller alene som et smakfullt valg. På 10 sekunder vises snacksbitene og innpakningen, slik at Kompis blir lett gjenkjennelig i butikkene og foretrekkes over potetgull og peanøtter. Kompis er også et sunnere alternativ, med rent kjøtt og høyt proteininnhold.

Konseptet og produktene ble godt mottatt, og Kompis er nå tilgjengelig i hyllene og nettbutikken der snacks vanligvis kjøpes.