Spekesnacks var ikke etablert som en egen kategori i Norge, mens den i Sverige utgjør den omtrent 60 milliarder kroner i året. Grilstad ga oss oppdraget med å utvikle et kommunikasjonskonsept for å lansere kategorien i Norge. Flinke folk på Grilstad-fabrikken utviklet tre typer spekesnacks under merkenavnet Kompis som passet norske ganer: Original, Sicilia og Vabanossy. Målgruppen var alle snack-elskere som ikke før kjente til spekesnacks.
For å introdusere de velsmakende produktnyhetene lagde vi effektive snutter til sosiale medier og sponsorvignetter. Filmene etablerer en positiv atmosfære, hvor Kompis nytes i sosiale sammenhenger eller alene som et smakfullt valg. På 10 sekunder vises snacksbitene og innpakningen, slik at Kompis blir lett gjenkjennelig i butikkene og foretrekkes over potetgull og peanøtter. Kompis er også et sunnere alternativ, med rent kjøtt og høyt proteininnhold.
Konseptet og produktene ble godt mottatt, og Kompis er nå tilgjengelig i hyllene og nettbutikken der snacks vanligvis kjøpes.