Polestar etablerte seg i Norge i 2019 og hadde et hårete mål om 70% kjennskap på 4 år og 3000 solgte biler det første året.
Dentsu bisto under lanseringen av Polestar her i Norge, der sikret bred synlighet over hele landet, med på strategiske lokasjoner som sto i stil med merkevaren. Dette var med på å skape en høy interesse fra start med godt over 1000 bestillinger før bilen i det hele tatt hadde kommet på veien. For å holde interessen til kundene inviterte vi alle kundene som hadde lagt inn en bestilling til å delta fysisk eller digitalt på et arrangement, hvor de kunne bli enda bedre kjent med produktet de hadde lagt inn en bestilling på. Dette bidro til å redusere antall kanselleringer og øke interessen betraktelig. Dette resulterte i at vi reiste reise landet rundt med et roadshow for å imøtekomme interessen der Dentsu bidro med både gjennomføring av en turné og annonsering. Dette var starten på samarbeidet som har vart i snart 5 år.
Vi har brukt brede erfaring og innsikt inn i arbeidet for Polestar. Samtidig er vi tilpasningsdyktige og har en god gjennomføringsevne, uten at dette går på bekostning av kvalitet. I dag har Polestar i underkant av 14.000 biler på norske veier, noe vi er svært stolte av med tanke på det svært konkurransepregede markedet som Polestar opererer i. Sammen har vi underveis har vært flinke til å evaluere, tilpasse oss markedet og gripe muligheter.