Som Grilstad selv sier: «Det skal være enkelt å leve litt lettere hver dag uten at det går på bekostning av smaken.» Lev Litt Lettere er enkelt og moderne, og sunn livsstil har blitt en viktig og varig trend. Grilstad så derfor et stort potensial i å videreutvikle sunt-, lett- og godt-konseptet på tvers av varegrupper og kategorier. Hvordan kunne vi på en enkel måte få forbrukerne til å leve litt lettere– samtidig som vi skulle skape og øke kunnskap, gjenkjennelse og ha fokus på produktfordeler som lavere innhold av salt og fett?
Sponsorvignetter for Ovnsbakt Leverpostei, Filetbacon og Spekeskinke i Lev Litt Lettere-serien ble produsert for TV og sosiale medier. For å illustrere konseptet ble det benyttet et gammelt men virkningsfullt filmtriks. Den plutselig svevende maten skaper en umiddelbar følelse av letthet og gjenkjennelse, samtidig som det fanger oppmerksomheten og sikrer varig inntrykk.